неділю, 24 квітня 2011 р.

Великий день

Малюк Філософія щиро вітає Вас із Великоднем! Нехай ваші серця, приспані холодами,  воскреснуть під звуки пісень весняних птахів!

Усе таки я не зрадила своєму бажанню і вчора захоплено займалася малюванням писанок. Звичайно умиротвореність була мінімальною, бо в кімнаті було аж надто багато зайвого шуму, але все ж я відчула неймовірну насолоду в праці. Мелодійні коливання свічкового вогню, приємно-медовий аромат розплавленого воску, рій неномінованих думок в голові - незакінчений перелік деталей, що пов'язаний із писанням писанки (сорі за тавтологію).

Я ж не профі, тому мальовані цікавинки вийшли неакуратними, деякі потріскалися, трохи закоптилися,  ще й фарба була неякісною: не лягала рівномірно, навіть оцет не допомагав, але все ж ризикну викласти фото:


Кожен малюнок на цих писанках має символічне значення. Свастика із крапочками на синій писанці - знак святого вогню, сонця і вічного руху, за народними уявленнями свастика провіщала добро і захищала від темних сил. Біля синього яєчка писанка, на якій намальовано ружу, яка символізує сонце і вранішню зорю, вона є незмінним символом любові. Подарувати писанку з ружею означало освідчитися в коханні. На червоній писанці зображено качині лапки. Взагалі пташиний слід був оберегом, як відбиток руки язичницького Бога-Сонця. Подібні знаки символізували владу, заступництво. Хвильки, зображені на іншій писанці,  знак води, що є символом вічності. Намальовані гілочки сосонки є символами молодості, здоров'я, росту і безсмертя. А зображена пташка - символ зародження життя, родючості, достатку. Птах у язичників був сторожем проти зла, проповідником Бога-Сонця, а у християнстві - символ вознесіння до Бога.

Раніше я безчуттєво ставилася до Пасхи, вона була для мене звичайним днем, але зараз я зрозуміла, що Великдень - це справді великий день, теплий в духовному плані. Скоро потрібно буде "розговлятися", чекаю недочекаюся, бо не їла ще з вчорашнього ранку... Уже прокидається сонце, треба буде піти подивитися, як воно "умивається" різними кольорами...Дивовижа з дитячих літ...

Немає коментарів: